Reinfeldt: Välkommen till verkligheten

På presskonferensen lanserade han (Reinfeldt) tillsammans med partisekreteraren Per Schlingmann en ny organisatorisk förnyelse: Välkommen till verkligheten. Syftet är att i grunden förändra arbetsformerna för de förtroendevalda. Med start på Rikskonferensen som börjar här i Göteborg på fredagen ska 200 förtroendevalda fram till 2010 genomföra 3 000 besök i verkligheten, främst den offentliga sektorn, som skola, sjukvård, kvinnojourer och äldreboende. (SvD)

Vad ska man säga? Först och främst så skulle jag vilja se Reinfeldt klara sig i min verklighet, och med den inkomst som jag har. Sen tycker jag att alla politiker borde ha koll på verkligheten, men de vore väl en utopi...

Kommentarer
Postat av: Sulef

Du kan väl knappast klandra Reinfeldt för din inkomst. Den ansvarar du väl själv för eller?

2008-03-06 @ 20:50:03
Postat av: Kanf Keato

På sätt och viss då det är den nya regering som har sett till att jag har fått högra avgifter. Men som sag det är ju hela regering.

Men han är ju ansiktet utåt.

Sedan är det ju så att jag är studerande, för att jag trodde på att det skulle löna sig att studera. Men med facit i hand så skulle jag aldrig ha börjat studera.

Vist jag har ett eget ansvar för min ekonomi, att jag inte har möjlighet att jobba extra osv. är inte regerings fel. Det menade jag inte heller...

Postat av: Anonym

Studierna lönar sig efter att du har läst klart men under tiden får man ut mindre än de som lever på socialbidrag. Men så har det varit under förra regeringen också så det kan inte skyllas på nuvarande utan att påpeka att det finns fler skyldiga.

2008-03-06 @ 22:16:14
Postat av: Den siste scouten

Hmmm undrar just vilka som gjort det lönlöst att studera...Din svurne fiende Reinfeld och hans lakejer som suttit vid makten i ganska exakt 18månader eller möjligen möjligen Socialdemokraterna som under mer eller mindre ett sekel suttit vid rodret?? Ja undra vilka som satt till liv ett sånt system som gynnar svartjobb och utstrålar akademikerförakt....Sorgligt

2008-03-06 @ 22:43:55
Postat av: Kanf Keato

Klart att tidigare regeringar inte har varit felfri, det säger jag inget om. Men sen vi bytte regering har exempelvis fackavgifter höjts, samtidigt som rätten att stämpla har tagits bort för de som studerar.

Så i praktiken skulle jag kunna behöva plugga 3,5 år (andra längre) och sedan skaffa jobb, och behöva jobba ett år innan jag kan ta ut semester. Vem skulle jobba minst 4.5 år utan att kunna ta ut semester?

Det jag menar är att jag får mindre pengar kvar i slutet av varje månad nu. Vart är det där tusen-lappen som det pratades om innan valet?

2008-03-07 @ 07:27:52
URL: http://keato.blogg.se
Postat av: D

Om du pluggar så har du väl 3 månaders sommarlov, o sen en massa andra ledigheter sportlov, höstlov, finns säkert nåt vårlov o lite annat skoj där också så jag tror nog att du klarar dig, välkommen till arbetslivet där du får 5 veckors semester o tusenlappen får du när du börjar jobba, o det är väl bättre att politiker går ut i verkligheten och försöker förändra/förbättra än att bara sitta inne på nåt rum o drömma om hur mycket bättre det var förr

2008-03-07 @ 12:12:08
Postat av: Kanf Keato

Sommarlov, men vad ska man leva av för pengar då?

Och självklart är det bätte med dom som har varit ut nyligen i arbetslivet osv den senaste tiden, än att sitta och drömma om det ljuva 80-talet eller sp

2008-03-07 @ 14:56:16
URL: http://keato.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback