När livet är en saga

När livet känns som en dröm eller en saga, så ta vara på varje dag. Varje timme, varje minut, varje sekund. för en dag vaknar man upp ur drömmen, en dag tar sagan slut.

Det är det som är det jävliga, det fina går över.

Igår fick jag känna på lite glimtar från mina fina dagar, som nu känns som en dröm. Men då, när nästan varje dag var som en dröm, började jag ta drömmen för givet och då försvann den.

Så ta vara på varje dag. Som någon en gång sa för länge sedan "man kan inte krama ett minne". Jag har kvar mina minnen men dom kan jag inte krama. Jag är skyldig mig själv, och mina minnen, att ta vara på varje dag. Tyvärr glömmer jag allt för ofta bort det.

Nu ska jag börja ta vara på dagarna igen. Fylla dagarna med liv, och inte livet med dagar...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är nog väldigt viktigt att man åtminstone försöker göra det. Jag hoppas du snart har någon att krama igen.

Postat av: Gunnel

Jag tror att man kanske skall krama både det som är bra och det som är mindre bra-ett sätt att bli vän med livet. För om man inte ser eller känner det som är dåligt kan man inte uppskatta det som är bra...

2008-01-09 @ 21:21:06
Postat av: Petra

Hej!
Sagor kan vara spännande.Livet är dock ofta inte som sagorna. Gå gärna in och läsa om mina åsikter om "hemska förtryckande barnsagor". :)

2008-05-08 @ 17:22:06
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback