Reklam för en pizza

Har ni sett reklamen för en mikropizza där en son chattar med sina morsa?
Jag kollar sällan på tv, men nu har även jag sett den reklamen.

Är den reklamen bra eller dålig?

Den är väl egentligen bra, för nu får dom lite gratis reklam genom min blogg. Vilket är bra för dom, även om min blogg har få läsare så är det ju alltid någon som läser den.

Det lite sjuka i reklamen är att sonen inte verkar veta att det är morsan som han chattar med. Och hur stor kåk har dom när dom väljer att sköta snacket genom en chatt? Eller är dom så lata att dom inte årkar ropa eller gå och prata med varandra?

Vem vet, det kanske är så man pratar med varandra i den moderna familjen. I så fall vill jag aldrig bli modern.

Tänk, förr när jag var tonåring, då ringde man hem till folk eller drog ner på stan eller så för man visste alltid var det fanns folk.  Ringde man till någon så visste man att dom var hemma om dom svarade. Nu kan folk vara precis var som helst när dom svarar. Förut inleddes samtalen med: Läget? Vad gör du? men nu är det: Läget? Vad gör du? Var är du?

Fast roligast tyckte jag det var för ett par år sedan när jag hörde ett par tonårs killar snacka med varandra, den ena avslutade samtalet med: Vi ses på msn...

När jag var i den ålder visste jag inte vad chatt var för något, hade knappt hört talas om internet ännu mindre provat något som hade min internet att göra. Nu har dom till och med internet på förskolorna.

Man blir gammal och grå rätt fort i den här IT-världen som vi lever i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback