Falska tårar

I går såg jag en film där en man grät. Tårarna trillade ner för hans kinder. Vad det var för film mins jag inte, det är heller inte viktigt. Det jag tänkte på var: Hur gör han?

Jag menar jag kan inte ens gråta när jag är ledsen. Andra kan gråta på kommando eller när dom vill. Det är falska tårar, men ändå.

Är jag så känslomässigt störd att jag inte kan gråta? Det verkar inte bättre mina känslor för utlopp på andra sätt.

Jag kan vara arg, ledsen, glad, likgiltig m.m. Men oavsett vad är så gråter jag aldrig. Det är bara när jag kollar på film, lyckliga scener, som jag kan känna att ögon är på väg att tåras.

Ledsen blir man aldrig, för då är man vek. Och vek får man inte vara har jag lärt mig en gång i tiden. Det är fan så svårt att lära om.

Ibland går min ledsamhet över i ilska eller så stänger jag helt enkelt inne känslan (precis som jag har lärt mig). När jag ärg kan jag sparka och slå på allt möjligt. Ibland märker jag inte att jag har slagit så jag blöder. Det är inga problem.

Men att gråta en tår är fan omöjligt som det verkar.

Hur gör människor när dom gråter?
Är dom verkligen vekare än den som inte gråter?

Kommentarer
Postat av: Soffie

Ja visst är de duktiga,de kanske tänker på nåt supersorgligt.Jag kan nog gråta om jag vill men jag är livrädd för att jag ej kan sluta på beställning.
Ha det bra!!

Postat av: Vita

Jag har det motsatta problemet. Jag har funkat som en man fram till för ett par år sedan och nu är jag som en tjej (vilket jag också är men..), det skvalar när som helst - även offentligt. Nära till känslor, inte kul alls!

2008-02-12 @ 12:47:15
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback