Ett litet miljö tips till

Jag har tidigare skrivit om ett litet miljö tips, om hur man kunde tack nej till telefonkataloger, jag använder ändå bara sidor som hitta.se eller liknande.

Nu ska jag komma med ett till litet tips.

http://www.klimatsmart.se/
som har startats av Jens Ljunggren. Det var Al Gores film En obekväm sanning (An Inconvenient Truth) som födde idén till sajten Klimatsmart. Jens Ljunggren som jobbat med värdepapper hela sitt liv startade sajten där miljösmarta köp listas. Snart anställer han sina första medarbetare.

Klimatsmart handlar om hur man på ett enklar sätt ska kunna hitta miljövänliga prudukter. Verkar som en bra ide´ tycker jag. Ni kan läsa mer hos idg.se om det här.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Den sidan ska jag kolla in.Ha en trevlig kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback