Alla hjärtans dag = En dag av mansförtryck?

Alla hjärtans dag är dagen då vi män ska göra något speciellt och romantiskt för våra flickvänner/fruar/sambos. Varför är det vi som ska uppvakta kvinnorna? Varför ska tjejer blanda ihop "något speciellt" med romantik?

Dom flesta tjejer och kvinnor förväntar sig att deras kille/man ska ge dom något speciellt just den här dagen. Men vad gör den här dagen så speciellt? Hur ofta gör tjejen något speciellt för sin kille?

Det ska var så mysigt, öppenspis och björnfäll. Nej tack, det går lika bra med en marschall och korkmatta för mig. Tänk om tjej kunde komma och säga: Jag älskar dig och vill göra något speciellt för dig...
Det vore en rejäl överraskning.

Helt ärligt så sitter jag hellre och spelar ett spel, åker på rally eller något annat roligt än sitter på en restaurang och pratar och har mysigt.

På något vis så känns det som om den här dagen har blivit vigd åt kvinnorna. För mig har den här dagen inge betydelse alls, men glömmer jag bort den så kommer den nog ha stor betydelse för mig. Då lär nog tjejen se till att jag kommer ihåg den, i alla fall lär jag få höra rätt länga att jag glömde bort den. Kanske nästan ända till nästa alla hjärtans dag.

image399

(bilden är från lokaltidningen)

Kommentarer
Postat av: Twilite

Jag kan hålla med om att känns som om det är killens uppgift att göra något romantisk, vilket det inte ska vara.

Men jag tror inte att du kommer att få höra i ett år att du inte har gjort något speciellt.

Alla har olika saker som är viktiga, som gör en glad.

Du har en flickvän som älskar dig och det viktigaste för henne är att du finns och älskar henne.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback