ICE

ICE

- In Case of Emergency

Lägg in telefonnumret till dina närmaste anhöriga i telefonboken i mobiltelefon under namnet ICE plus personens namn. Du kan råka ut för en olycka eller en sjukdomsattack. Då behöver räddnings- och sjukvårdspersonal få tag i dina anhöriga. Snabbt kan de då leta upp nummer som börjar med ICE i din mobiltelefon. Den enkla men genialiska idén kommer från Storbritannien och sprids nu snabbt över världen.

Gör så här:
Skriv i telefonboken i din mobil in ICE Förnamn Efternamn eller mamma, bror etc. under rubriken namn. Under telefonumret skriver du numret till den som ska kontaktas med plustecken och Sveriges utlandsprefix 46. Då fungerar numret med en knapptryckning oberoende av i vilket land du befinner dig. Slopa första nollan i riktnumret. För mobiltelefon med riktnummer 070 ser det ut så här: +4670xxxxxxxx.

ICE-nummer i mobiltelefonens fönsterMan kan även lägga in fler kontaktpersoner under ICE1, ICE2 och så vidare.

Och kom ihåg att informera den person vars telefonnummer du anger som ICE-nummer.

Ett smart och enkelt sätt att vara förberedd.

"Vi ringer när du inte kan" är den brittiska ICE-rörelsens slogan.

tips från
skogstrollet´s blogg och info hittade jag här

BloggRegistret.se

Kommentarer
Postat av: Nette

ICE är ett jättebra sätt - har haft det ett bra tag i telefonen och så har jag lagt in det i ungarnas också men det är ganska få som vet om det så det är jättebra att du skrev om det!!! Vad jag däremot inte tänkt på är att jag borde ha lagt in namn på personen efter ICE...det måste jag kanske ändra!

Postat av: Alexandermerethe

Very informative...God Bless

2008-09-29 @ 10:20:46
URL: http://alexandermerethe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback