Här brinner hans huvud!

Det ni gör är livsfarligt, varför gör ni det ändå?

? Det är kul ? för stunden. Efteråt är det inte så kul. Det är kul att få lite film att lägga ut på Youtube

(
expressen.se)

image311

1. Kompisen tänder eld i Alexanders hår och sprutar lampolja i elden.
2. Ett jättelikt eldmoln bildas som inte slocknar.
3. Alexander försöker desperat släcka elden med sina handskar utan att lyckas.
4. Han lyckas släcka sitt brinnande hår när han stoppar huvudet i snön.

Har inte barn och ungdomar i alla tider försökt vara lite tuffare än andra?
Det tror jag. Jag menar när jag var liten och ända tills för några år sedan har jag lekt och haft roligt.

Självklart var inte alla lekar så smarta, men dom var roliga. Nu har jag slutat att tänka enbart på mig själv.
Därför har jag också slutat med den här typen av nöjen.

När jag var liten klättrade man upp i backhoppnings backar och hoppade med snowracers, kollade vem som kunde stå kvar längst när tåget kom osv. När jag blev lite äldre så gjorde man andra saker för att testa gränser. Även om leksakerna blev lite annorlunda med åren.

Man åkte snowracer efter bilar, "chicken race" med bilar, tävlade på mc i riktigt höga hastigheter, kollade smärtgränser osv.

Den ända skillnaden är att vi inte spelade in och la ut på nätet. Det beror mest på att internet knappt fanns på den tiden.

BloggRegistret.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback