Hur privat kan man vara på bloggen?

Skriver jag på bloggen, vad jag känner och tänker för stunden så får jag oftast förklara det för några i min närhet.

Ibland har jag lust att skriva exakt vad jag tänker och känner, men sen gör det i alla fall inte.
Just för att slippa förklara mig.

Fast egentligen borde ju kunna skriva vad jag vill, och sedan om någon vill prata med mig om det så skulle det räcka med att säga "det är inget jag vill prata om".

Men tyvärr så är det så att när man säger "det inget jag vill prata prata om" så får man förklara sig som aldrig för.
Varför kan inte vissa bara acceptera att man inte vill prata om allt jämt.

Jag har en riktig vän, och för honom kan jag i princip berätta allt. Men han accepterar också när jag säger att jag inte vill prata om det just nu.

Så undrar om det är dags att bli lite privat i alla fall, så får vi se hur många som accepterar att det är texter på bloggen och inget jag vill prata om när som helst.

Kommentarer
Postat av: The fucking princess

Vet precis vad du talar om... och du vet ju hur det slutade tillslut... en ny blogg.

Snygg design förresten :o)

Kram på dig!

Postat av: Lillasyster

Förstår vad ni menar men samtidigt så måste man förstå att när man skriver om saker och speciellt om när man mår dåligt så är det inte så konstigt att folk i ens närhet reagerar och undrar. Jag anser att det är ett bevis på att de faktiskt bryr sig om de frågar. Plus att bloggar är ett öppet forum, man kan skriva av sig på datorn och sedan spara ner det på sin egen hårddisk istället för att publicera det om man inte vill att folk ska fråga...

Kram på däjj!

2007-12-01 @ 00:10:49
Postat av: Mikalkaja

Very interesting & professional site. You done great work.

2008-09-09 @ 10:12:58
URL: http://mikalkaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback