Ensamstående pappa

Att vara ensamstående pappa är både underbart och jävligt jobbigt.
Det här inlägget kommer att handla om det jobbiga.

Jag tror inte att det är någon större skillnad egentligen om man är ensamstående pappa eller en ensamstående mamma. Som ensamstående pappa får jag ofta förklara varför jag har barnen. Undrar om ensamstående mammor också måste göra det? Det är tydligen så att det är något som är "fel" när mammor inte har sina barn, men helt normalt när pappor inte har sina barn.

Det jobbiga med att vara ensamstående är att den där spontan delen av livet har blivit väldigt liten. Nu kan jag inte gör vad jag känner för. Blir jag sugen att hitta på något med polarna kan jag inte göra det för att jag barn som måste nattas osv. Utan allt måste planeras hela tiden.

Just nu känner jag att det är för lite "jag" i mitt liv. Jag menar min intressen och så får inte någon större tid.
Varför? Helt enkelt för att barn tar tid.

Nu låter jag kanske lite bitter, det kanske jag är också.
Men jag saknar att kunna lägga tid på mig själv.

Jag älskar mina barn, det är inget snack om den saken.
Men ibland vill man även som förälder få göra något för sin egen del.

Tror inte att jag är den enda ensamstående föräldern som känner att dom tappar bort sig själv mellan alla blöjbyten.

image368

Ibland känner jag mig som ett vrak

Kommentarer
Postat av: Nette

Nej, du är inte alls ensam om att känna så - jag tror de flesta känner likadant lite nu som då! :) Nu när jag började jobba så att jag även måste jobba på helgerna frågar folk: - Men känns det inte hemskt att behöva jobba på helgerna - saknar du inte barnen? DÅ känns det lite dumt att förklara att NEJ - det är ännu helt ok eftersom jag har mina barn 24 timmar i dygnet och bara det att vara borta ett par timmar ÄVEN om det är att jag är på jobb är ganska skönt! Vaddå dålig mamma???? Man behöver lite tid för sig själv...så är det bara!

Postat av: Annelie

Självklart kan du tänka och tycka så. Det tror jag alla föräldrar oavsett kön gör någon gång då och då. Det har även jag gjort när jag var själv.
Ha det gott!

2007-11-14 @ 19:39:19
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: The fucking princess

En fråga... Har du dina barn på heltid? Det visste jag inte. Det måste vara tufft. Jag tycker det är tufft under den veckan jag har min son. Inte så tufft så att det är jobbigt, men jag är rätt så slut när fredagen kommer och känner att min barnfria vecka då kommer väl till pass.

2007-11-14 @ 21:55:12
URL: http://thefuckingprincess.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej!
Vilka fräcka och oförskämda människor som frågar varför barnen bor hos dig. Det har de ju inte med at göra.Säkert finns det ett skäl, men det har du ingen skyldighet att berätta om för vem som helst.
Mitt råd är att svara: "Och vad har du med det att göra" nästa gång någon frågar.

En sak till: Det är helt normalt att känna sig som ett vrak ibland, det gör både ensamstående mammor och pappor.

2007-11-21 @ 06:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback