Flagga för...

Flagga för guds skull när du vill.

Jag skulle vilja ha en flagga på min balkong.
Utan att folk ska ha några åsikter om det.

När det är national-dagen eller annan flagg-dag är det helt ok att ha flaggan uppe.
Men om jag har en flagga upp varje dag, är det någon som tar illa upp då?

Eller är det bara jag som är rädd för att bli kallad rasist?

image155

Det är nog bara i Sverige som det är "fel" eller "fult" att vara stolt över sitt land.
Jag gillar så mycket med Sverige, men så fort jag säger något liknade så lägger jag till en nästan ursäktande fras också. "men jag är inte rasist".

Va fan ska jag behöva lägga till det för?
Varför tror jag att jag behöver lägga till det?

Kommentarer
Postat av: Lindha

Jag tycker du ska skaffa en flagga till din balkong! Vi ska inte behöva skämmas för att vi tycker om vårt land. Och varför skulle det vara rasistiskt egentligen? Är inte Sverige och svenskar överlag ganska gästvänliga? Både mot besökande utlänningar och nya svenskar? Så har vi inte all anledning att vara stolt över vårt land egentligen, för det bevisar väl hur fantastiskt Sverige är. SÅ skaffa du en flagga och ursäkta dig inte för att du är svensk! Man kan vara patriot utan att vara rasist eller hur? :-)

2007-06-07 @ 08:41:09
Postat av: Micke

Jag flaggar när jag vill, inte alls nån tanke på rasistiskt med det. Om bara folk kunde göra detsamma utan att fundera så mycket..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback