En vacker bild...

Det var en dag för några årsedan som min bil inte ville starta. Jag var tvungen att ta bussen till jobbet.
Så jag gick till busskuren och väntade.

Efter en stund kom det fler människor dit som skulle vänta på sina bussar. Social som jag är så prata med en kvinna. Hon var väldigt trevlig. Så vi fortsatte prata på busen. Innan jag skulle kliva frågade jag henne om jag kunde få hennes nummer så att jag kunde ringa så kanske vi kunde ta en fika på stan någon gång.

Jag fick hennes nummer, och just nu lägger hon våra barn. Jag håller på med disken. När barnen ligger och jag är klar med disken så ska vi se någon film och bara mysa under en filt i soffan.

Tänker ofta på vad som hade hänt om bilen hade startade den där dagen...


image163

Det var vid den här busskuren som det gick fel. Något gick väldigt fel.
Vi skulle bara ta bussen in till stan för att fortsätta vårat festande.

Glad som vi var, min vän och jag, så skrattade vi och hade oss.
Min vän råkade skratta så mycket att han spilde ut lite öl på en kille som gick förbi.

Killen blev jätte arg, min vän försökte lugna ner honom. Men den andra killen vill inte lysna på det örat.
Några sekunder senare ligger min vän ner på marken. Blodet rinner från magen och munnen.
Jag han aldrig se kniven som min vän fick i magen. När jag till slut förstår vad som har hänt är den andra killen försvunnen. Jag böjer mig ner mot min vän, nu är han också bort.

Borta för alltid, han kommer aldrig tillbaka.

Tänker ofta på vad som hade hänt om vi hade tagit taxi den där dagen...





När jag skrev det här tänkte jag på att busskur inte alltid bara är en busskur.
Den har sina historier och händelser. Hade man hört den första berättelsen så skulle jag le lite smått när jag gick förbi den där busskuren och tänka "Va härligt det kan bli av något så tråkigt"

Hade jag däremot hört den andra berättelsen så hade jag nog tänkte helt annorlunda.
"Va fort det kan var slut på livet" eller något liknade.

Oavsett vilken historia jag hade hört så skulle den här busskuren inte vara en vanlig busskur längre.
Inte i mina ögon.

Men nu är båda dom här berättelserna påhittade. Jag hittade den här bilden på nätet.
Så det är bara en vanlig busskur som inte säger mig något...



Kommentarer
Postat av: Annelie

Usch det var tur i allafall i det ena fallet. Det första fyllde mig med värme, och det andra gav mig magvärk.Mycket bra skrivet.
Ha en fin dag!

Postat av: Vicke

Ja, men båda två berättelserna kan ha skett just vid den busskuren!! Jag hoppas att du får en underbar helg!
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

2007-06-09 @ 05:42:19
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Vaniljis

Bra skrivet! Jag blev faktiskt tårögd av båda men av olika anledningar. Ha en underbar dag!

2007-06-09 @ 12:49:18
URL: http://vaniljis.blogg.se
Postat av: Vicke

Jag har en liten vädjan till dig, i min blogg idag så finns det två länkar som jag ber dig besöka och skriva under på, det är en fortsättning på att få bort pedofilerna. Och sprid gärna budskapet vidare!!
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

2007-06-09 @ 16:38:56
URL: http://www.vicke.be
Postat av: Candy

Att läsa om det första gjorde mig glad, men det sista var sorgligt. :´( I busskurer kan hur som helst mycket hända. Oftast tror jag dock att det är av negativ natur, men jag kanske har fel. Tänker på gatuvåld & fyllekajor. :S

2007-06-09 @ 20:51:41
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: syster

vad bra du skriver! Puss!

2007-06-17 @ 00:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback