Malin Wollin´s krönika: Är det din dotter som ska sälja sin kropp?

Om hon nu ska skriva om prostution eller kvinnosyn så lär hon välja.

För oavsett vad man tycker så är det inte bara kvinnor inom prostitutions värd.

Den kvinno- och manssyn som finns i vårat samhälle gäller inte bara horor.

Utan även synen på barn, dom som jobbar med barn och hela vägen upp till pensionärer och deras vårdare. Vad skriver hon egentligen?

 

läs hela krönikan här

 

image247

 

 

Mitt problem är egentligen inte att man jobbar som hora, att man jobbar med att suga av män i bilar med barnstolar och solskydd med Nalle Puh på. Vad har du för koll på det du skriver om egentligen? Hur många av dom som har prostituerat sig har denna ?nalle puh? bil som arbetsplats. Sedan när hon blandar in missbruk i det hela är hon helt ute och cycklar tycker jag.

 

Låt oss säga att det sker en avkriminalisering av sexköparna. Hur ska unga tjejer som av missbruk tvingats in i branschen tolka det? Det är ju knappast ?tjack hororna? som du snackar om i dina ?nalle puh? bilar. Sen är det rätt vanligt att män också använder sex för att få saker inom missbruks svängen. Män som ligger med tjejer för att få någonstans att bo m.m. Det är ju också att hora.

 

Spelar det någon roll om man avkriminaliser sexköparna? Det är ju för fan inte det som är problemet i den hör krönikan. Kommer hon vakna varje morgon och tänka: ?Vad lycklig jag är som får suga kuk OCH betala skatt.? Vad har det med sexköparna att göra? Det är skillnad på att SÄLJA och KÖPA sex.

 

Att sexköp är olagligt har ju gjort att det sker på skumma adresser. Där är den som säljer sig helt utan skydd, om hon eller han inte har beskydd av någon. Och den eller dessa beskyddare är knappast någon som håller sig inom lagens ramar.

 

Självklart vill inte jag att någon jag känner ska hålla på att sälja sig. Men för vissa kan det vara så att dom inte ser något annat alternativ. Jag tror att sexköparen är det minsta problemet när det gäller prostituation.

Eller ja, fanns det ingen som ville köpa sex så skulle inte prostituationen heller finnas, men jag tror ni förstår vad jag menar...




Kommentarer
Postat av: Michelle

Nej precis, jag håller med dig. Då är det mer ett "arbete" snarare än "hjälp". Jag skulle hjälpa till om någon bad mig, det var väl det jag ville säga med mitt inlägg.

Postat av: Annelie

Det är himla klurigt det där med prostitution. Jag vill inte att det ska behöva finnas för dom som gör det, ej heller för dom som behöver det:-(
Men jag vill ändå att dom som ändå gör det ska kunna känna sig trygga. Sen finns det ju en del av dom..som jag inte egentligen bryr mig ett dugg om. Som har påbörjat en karriär som inte borde ha inletts..som sagtklurigt det där.Vet egentligen inte riktigt hur man står till saken..

2007-07-15 @ 11:25:48
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Tobias Struck

Jag har tidigare varit inne på om Wollin drivs av ett trauma från de tidiga tonåren. Blev hon själv hånad som "hora" efter någon blöt högstadiefest? Varifrån kommer hennes upprepade äckel inför "kuksugeri"? Har hon blivit utsatt för sexuella tvång? Är hon en förträngande homosexuell? Tydligt för mig som etnolog är emellertid två saker:
1. Wollin reproducerar horstigmat, den sociala förminskningen av den promiskuiösa kvinnan.
2. Wollin beskriver sex som orent och barn som rena.
Sex är en introvert, absorberande sak som kan se våldsam ut för ett barn och inte passar i samband med barnomsorg, det tycker även jag. Men varför för Wollin samman sexhandel och associationer till barn? Är hon rädd för att bli bedragen? Är hennes krönikor i själva verket ett uttryck för svartsjuka? Är fotbollsfrun rädd att bli försmådd?

2007-07-15 @ 12:02:59
URL: http://tobiasstruck.blogspot.com
Postat av: Michaeladele

Very well done. I enjoyed the site.

2008-08-25 @ 08:02:57
URL: http://michaeladele.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback