Inget att göra, men ändå fullt upp

Har som vanligt funderat på hur det kommer sig att jag har har fullt mest hela tiden. Men ändå tycker jag inte att jag gör något. Lite skumt kanske.

Jag har några saker som jag bör (nästan måste) göra. T.ex sätta upp ett staket hos mina föräldrar och sen samla in lite frö-växter. Behöver ca. 50 olika till ett skolarbete. Jag är inge vidare på växter.

Eller jo, om jag har växter hemma så växer dom som ogräs. Men att veta vilken sort en växt är, det är jag sämre på.
Därför skulle det var bra om någon vill göra mig sällskap någon dag, så vore det tacksamt.

Dels tycker jag det är så grymt tråkigt att plocka växter, sen är jag som sagt rätt dålig på vad som är vad.
Fast det är klart en blåklocka, vitsippa och lite sånt borde till med jag känna igen.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Spännande! Skolarbete..vad läser du?
Be någon vänlig själ som har en blomrabatt om du får knycka nån liten här och där;-)
Ska du torka dom sen?
Ha det bra i helgen!

Postat av: KvinnaFruMamma

oj 50 st det låter som en del. Dina föräldrar kanske kan hjälpa dig lite med vad de ha i rabatten. Någon farmor/mormor som oxå har tomt? De gammla brukar verkligen ha koll på vad blommorna heter osv...
Lycka till med samlandet!

2007-07-29 @ 12:11:04
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Kanf keato

Jag ska göra ett hebarium till skolan, läser till förskollärare. Så jag får bara använda vilda blommor, inga från någon odling.

2007-07-29 @ 21:16:48
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jätte intressant.Är det bara blommor alltså, inga tex. .buskar?
Jag önskar dig stort Lycka till!
Ha en go kväll!

2007-07-29 @ 21:31:22
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback