Får man säga vad man vill?

Jag är inget tjockis, utan jag är istället smal.

Tydligen är det helt ok att saker som "Vad smal du är" till mig.
Som om jag inte vet det. Tror ni att jag vill vara så smal som jag är?

Men det spelar ingen roll hur mycket jag äter jag går inte upp i vikt i alla fall.
Jag menar ibland äter jag två pizzor när jag har svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha.
Men inte fan syns det på mig i alla fall.

Hur som helst nästa gång någon säger till mig att jag ser smal ut, och personen i fråga inte själv är smal, så tror jag att jag ska svara "Ja, och du ser bra nog fet ut, speciellt om man jämför med mig".

Är så less på att man tydligen får säga vad man vill till spinkiga personer.
"ja, men vadå du är ju smal"
Det är också jobbigt att höra att man är smal/spinkig tycker jag.

Enligt samma resonemang borde man ju också kunna säga "ja, men vadå du är ju fet"

image274

Riktigt så här spinkig är jag inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback