Polisen i Sverige borde löpträna

"Joggande man jagas av polisen" så löd rubriken i tidningen.
Det första jag tänkte var "men öka, hur svårt kan det vara att springa ikapp någon som joggar".

Självklart förstår jag att det som ligger allvar bakom, det som har utlöst hela sökande, är förfärligt för den eller de som har blivit utsatta. Men jag ser nästan alltid på saker med humor, på någon slags inbyggd automatik.

Läser man bara meningen och får lite bilder i huvudet kan det se lite kul ut.
Först kommer det en joggare och efter honom en eller flera polis patruller.
Efter tag kanske man hör på polisradion "Alla enheter avbryt, jag upprepar alla enheter avbryt".

Sen på presskonferensen ställer media med sina vanliga frågor:
Media: "Varför avbröt ni jakten?"
Polisen: "Vi kom upp i hastigheter som utsatte allmänheten för fara"
Media: "På vilket sätt?"
Polisen: "I dessa hastigheter är det lätt att man springer ihop med oskyldiga samhällsmedborgare, med kraftiga stukade leder som följd, det är en risk som vi varken vågar eller vill utsätta samhället för"

Ja, utan humor skulle inte jag klar mig i ett liv som är som en parodi...

Kommentarer
Postat av: M

Ha ha...komiskt =)Det skulle säkert kunna hållas en sån presskonferens i verkligheten också. Ser det framför mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback