"Min stora kärlek"

Just nu sitter jag och kollar på TV4, det är filmen ”Min stora kärlek”.


En film om en inte så vältränad man, som handlar om att se det inre vackra hos människan. Kanon fint budskap.


Men varför symboliseras det vackra av en smal kvinna?

Om det nu skulle vara det vackra på insidan som räknas så skulle man väl fatta det ändå eller?


Fast är inte det den typiska dubbelmoralen, man hör hur modeller som är vackra, oftast smal, ibland skönhetsopererade stå och tala om hur viktigt det inre är, hur det egentligen är insidan som räknas.


Varför är det så skamligt att erkänna att det första vi tittar på är ytan?

Att sen när man lära känna personen så hamnar man i ett annat läge det är en annan sak.


Men för mig är det i alla fall så, att jag ”dömer” efter ytan både medvetet och omedvetet, för hur det än är så är det i regel så att det första intrycket av en människa är just utsidan.

Sen är det också så att vissa personer vill bli ”dömda” efter hur dom ser ut ex. Hårdrockare och punkare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback