Gör inget vettigt med tid går i alla fall

Imorgon ska jag upp klockan 5.30 för att hinna med det jag ska.
Därför tänkte jag lägga mig tidigt ikväll.

Men blev det så? Nä, som vanligt inte.

Utan jag satt och slö kolla på tv, bläddrade bland kanalerna och såg att filmen "Shaft" snart skulle börja (21.00). Jaha tänkte jag, kan ju kolla en lite stund och nu sitter jag och kollar på nästa program som började 23.15.

Nu så ska jag bara se klart det här programmet sen så ska jag faktiskt lägga mig.
Men kommer det blir så? Känner jag mig själv så blir det som vanligt.
Jag hittar någon bok att läsa eller något annat att plocka med och vips så är klockan två eller tre innan jag äntligen lägger mig.

Jag är ju medveten om det här, varför kan jag då inte förmå mig att göra något åt det?
Är det för att jag inte bryr mig om jag kommer vara trött imorgon?
Är det för att jag är en s.k. kvällsmänniska?
Är det för att jag innerst inne inte vill?

Är det det här som kalla att "Leva här och nu" som så många pratar om?
Ingen aning, men så här blir det i alla fall 99.99% av kvällarna...



Kommentarer
Postat av: Evis

Känner igen mej sååååå mkt!

2007-02-12 @ 11:06:54
Postat av: Kaimari

Very resourceful, thank you dave


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback