- Gubbarna har förstört mitt liv, säger hon till Expressen

Eva Bengtsson säger att hon bara var 14 år när hon först hade sex med den högt uppsatte politiker? Hon (bordellmamman) ringde mig på ungdomshemmet och sa att en taxi skulle hämta mig. Jag hoppade in i taxin som körde till villaområdet där han bodde. Där klev han in i taxin som körde oss till Sheraton. Han bad mig vänta i tio minuter innan jag skulle gå upp till hans hotellrum. Andra gången som jag var ihop med honom var i bordellmammans lägenhet på Ruddammsvägen, säger Eva. (från expressen.se)

Minnena av de äckliga gubbarna, hur hon alltid kände sig smutsig och framför allt för att allt hon tidigare sagt har dolts av makthavare, har förföljt henne under ett liv som haft många motgångar och besvikelser.
? Nu vill jag berätta för att kunna gå vidare med mitt liv, säger Eva Bengtsson.


Sånt här tycker jag självklart alltid är förjävligt, det är ju barn det handlar om. Jag försvar inte någon i det här, absolut inte, men samtidigt förstår jag inte att det alltid verkar vara männens fel, jag menar kvinnornas roll i det här då.Finns det inga kunder så får dom lägga ner verksamheten, det begriper jag. Men bordellmamman är hon helt oskyldig i det här? Bordellmamman som säljer dessa barn till gubbarna, borde hon inte vara lika förbannad på henne?

Att sedan komma efter 33 år begära en miljon i skadestånd av staten tycker jag är fel. Vist, hon har inte mått bra av det här det förstår jag. Men jag tycker inte att det är staten som ska stå för skadeståndet. Jag tycker att bordellmamman, bordellmammans pojkvän och politikerna borde få ta ett personligt ansvar för det som dom har gjort. Nu vet jag inte hur många av dom som det här gäller som fortfarande är vid liv fortfarande. Men överhuvudtaget så tycker jag att politiker skulle få stå till svars personligt för vad dom gör.
För det är väl inte vi skattebetalare som har gjort fel?

Det ska inte räcka med att dom sitter och "ångrar" sig i en tv-soffa. "Politiker är bara människor" brukar många säga. Det håller jag med om till viss del, men när det gäller att ta sitt ansvar då verkar dom vara mer än bara vanliga människor.



Eva Bengtsson visar lista med namn på kända personer som hon hävdar besökt bordellmammans stall. Nu kräver hon staten på 1 miljon kronor i skadestånd.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja om detta kan man nog säga mycket. Jag tycker inte heller hon ska kunna komma nu och kräva staten på pengar. Har inte läst in mig ordentligt, så jag kanske ändrar
uppfattning.
Ha en fin kväll!

Postat av: höken

Jag läste precis att bordellmamman var död...

2007-12-08 @ 01:23:25
Postat av: Mariusnatalia

Very good guestbook. Interesting!

2010-12-02 @ 09:11:36
URL: http://mariusnatalia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback