Val av spår...

image66Livet består av massa små val som man gör och inte gör.  Även fast man ibland känner att det här som jag tänker göra just nu inte känns rätt, så gör man det ändå. Varför?

Ännu värre är när man känner att det här skulle var värt att testa, så gör man det ändå inte. Kanske för man är rädd för
att prova något nytt. Man kör i samma gamla hjulspår som vanligt. För man vet aldrig vad det är man väljer bort, när
manväljer att inte testa något nytt.

Kanske väljer man bort en resa som skulle ha blivit den bästa
i sitt liv, eller så väljer man att inte ta en fika med någon. Just den fikan hade kunnat leda till en livslång relation.

Även fast jag har dom här funderingarna så gör jag sällan några andra val av spår. Ja man är väl helt enkelt en fegis i vissa lägen. Eller snarare när det gäller känslor är man en fegis.

Kommentarer
Postat av: Nette

Så är det ofta - man vet vad man har men man vet inte vad man får. Efteråt blir man (iallafall jag) att tänka på "att om jag bara DET annorlunda skulle ALLT vara annorlunda". Å andra sidan - det finns nog någon mening med de val man gör...tror jag iallafall...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback