Otrohet

Det är helt otroligt vad mycket tips man får i tidningar och tv om hur man ska kunna vara otrogen utan att avslöja sig.
Bl.a på
aftonbladet.se, där är det till och med någon som säger att otrohet kan rädda ditt äktenskap...

Om man nu inte tycker man gör fel om man är otrogen varför ska man då dölja det?
Om man inte tycker det är fel, varför berättar man det inte då?

Själv har jag aldrig varit otrogen, och hade inte tänkt vara det heller.
Fast nu börjar man ju fundera på varför man ska ha en relation överhuvudtaget om man ändå inte är trogen.
Iofs. så har jag redan innan den här "otrohets vågen" funderat på vad man ska ha en relation till.
Men det beror på andra saker.

Hur som helst så skulle jag nog inte rekommendera någon att vara otrogen för att rädda ett förhållande eller äktenskap.

Vad räknas som otrohet är ju också en ska att fundera på.
Är det bara sex som räknas som otrohet?
Vad räknar du som otrohet?

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Ibland kan känslor vara mer otrohet än sex....tycker jag...

Postat av: kristina

Jag har med gått och funderat en hel del över den där otrohets artikeln i Aftonbladet. Jag tycker att en kyss är otrohet men går man och tänker på någon annan ständigt och vad man vill göra med denne så är nog lite otrohet med tycker jag. Behöver jag ens tillägga att jag är den svartsjuka typen.

2007-04-12 @ 23:14:02
URL: http://kristinamille.blogg.se
Postat av: Nette

Du har rätt - om man inte gör något fel när man är otrogen...varför då dölja det? Jag har tidigare alltid räknat fysisk otrohet värre än psykisk men är den verkligen det? Om den man är tillsammans med går och tänker på någon annan och längar efter någon annan? Är det verkligen så mycket bättre?

2007-04-13 @ 19:10:40
URL: http://enkelmenrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback