- Hennes styrka är inte tänkandet, sa han i en intervju för tio år sedan

"I SVT:s nya serie "Ordförande Persson" går Göran Persson till attack mot nyvalda partiledaren Mona Sahlin. - Hennes styrka är inte tänkandet, sa han i en intervju för tio år sedan. - Jag har mognat sedan dess och det har Göran också, kommenterade Mona Sahlin utspelet i kvällens Agenda." (Expressen)

Vad är det för nyhetsvärde i en kommentar som är tio år gammal?

Sen funderar jag på varför hon fick vara kvar i Görans politik om hon nu tänkte så fel eller dåligt. Iofs så är det väl ingen hemlighet att Mona har gjort en massa saker, och inte alla har väl varit så genomtänkta. Oavsett detta så funderar jag varför det här får ett nyhetsvärde idag, jag kommer inte ihåg att det här talades om då heller.

Men nyheterna som kommer fram idag är ju väldigt vinklade, och ofta tag ur sina sammanhang.
Allt för att sälja tidningar eller tv-tid. Man ska inte glömma bort att både expressen och aftonbladet med flera, faktiskt vill tjäna pengar. Så tänk alltid på vad motivet är till att någon vill berätta en nyhet eller sanning, på det sätt som dom gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback