Pedofiler

Fick idag en liten utmaning av Vicke idag.

"Sedan ett par dagar ligger sajten pedofil.se på det svenskägda webbhotellet PRQ. Yttran­de­friheten hävdas som försvar av innehållet som andra kallar motbjudande och avskyvärt.

Barnens rättigheter måste alltid komma före allt annat! Då ska jag hävda yttrandefriheten när jag uppmanar alla som bloggar att sprida detta budskap vidare:

Bojkotta webbhotellet PRQ, får dom inga kunder till sitt webbhotell så kanske dom tänker om i denna fråga, vad tror ni. Så snälla för budskapet vidare, vi ska inte ha sajter som sprider så sjuka budskap på nätet, dom måste bort!!"
(taget från Vicke´s blogg)


image154Ja folk får säga vad dom vill och så. Men jag tycker bara en sak om pedofiler, det är sjukt. Att man ska förstå att dom inte har haft det så lätt själva och allt sånt snack kan få mig att explodera. Det är nästan att försvara pedofilen.

Tycker vi i sverige ska sluta vara så jävla förstående. Det finns många personer som har haft det svårt osv. och det är tragiskt. Jag kan förstå att man kan få skeva normer efter sådana händelser. Men ändå så kan jag inte accpetera det. För någonstans förstår ju dessa människor att pedofeli är fel, annars så skulle dom prata om det med andra utan probelm.

Det finns saker som är sjuka, som alltid kommer vara sjuka.
Allt ska vara så onormalt normalt. Snart får man ju inte säga att något är fel.
Eller att man inte accepterar vissa saker, utan att själv klassa som inskränkt och fördomsfull.

Kalla mig inskränkt om ni vill, men jag tycker pedofiler är sjuka.

Kommentarer
Postat av: David

Jag skulle just skriva ett argt inlägg när jag såg det här: "Ja folk får säga vad dom vill och så." Alltså antar jag att du tycker att polisen eller domstolarna inte ska kunna stänga ner en sån här sajt. Sajten använder yttrandefriheten för att uttrycka sin åsikt, och du använder din yttrandefrihet för att uttrycka ditt förakt för den åsikten. Precis så som det ska fungera! *applåder*
Synd egentligen att yttrandefriheten ska vara så hotad att det alltid måste bli en debatt om den i sådana här fall. Om folk bara kunde acceptera att yttrandefriheten inte ska inskränkas så kunde man i stället lägga energin på att diskutera sakfrågan, pedofili i det här fallet och om serierna var rasistiska eller inte i mohammed-frågan.

2007-06-06 @ 10:11:41
Postat av: Lindha

Yttrandefrihet i all ära, men varför är det så att de som ska yttra sig om något inte kan stå för sin åsikt utan alltid måste vara anonym när det är ett känsligt ämne? Om man tycker att det är rätt varför är man då rädd för efterföljande konsekvenser? Den här sidan pedofil.se var ju anonym och enligt yttrandefrihetslagen har man rätt att vara anonym, men varför är alla dessa människor med extrema åsikter så jävla fega? Är det inte för att de vet att det som de gör är fel enligt lag(nu menar jag inte åsikten de har utan agerandet därefter)?

2007-06-06 @ 11:01:12
Postat av: Vicke

Tack för att du bloggade vidare i ämnet, sidan ska bort!! Jag önskar dig en fin fortsättning på vår nationaldag nu!
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

Postat av: Annelie

När jag hör ordet pedofil - så mår jag jävligt illa! Jag tycker att sådnan människor bör ej få leva att utsätta barn på detta gorva sätt, inför dödstraff här i Sverige, sådana människor har ingen rätt att leva de har redan förbrukat sitt eget liv en gång för alla, ett skott i skallen, kanske för lindrigt, vidrigt hur människor kan förgipa sig på barn både män och kvinnor..finner igen ord för dessa människor, avskum, på män om inte ett skott i skallen varför inte hugga av dom KUKEN en gång för alla.......vidrigt, hur kan man göra så,
om jag mötte en sådan människa, då tog jag lagen i engna händer........varför ska en sådan männika få leva här i Sverigen och i övriga värden. Måste vara fel i huvudet på en sådan person, i mina ögon ej värd att leva finns ingen hjälp att få, bättre att de då för evigt somnade in och att inga mera barn får lida för överrepp detta anser jag är något av det värsta brott en människa kan begå att förgroipa sig på ett barn...förövraren måste ha stora fel i huvudet för att kunna göra något sådant en sådan människa kan ej bli botad så varför ska en sådan människa i vårant samhälle få leva och kosta pengara....ett skott i pannan även om detta inte hjälper den som har blivit drabbad men att bota en som förgriper sig mot barn. har svårt att tro att det går att finna hjälp. bättre att utrota dessa vidriga människor, hugg av som snoppen........ett straff nog och sen borde de hängas upp för allmänheten och så fick man göra vad man ville....
DETTA ÄR DET VÄRSTA BROTT SOM FINNS
och jag kan inte ens förstå varför????????
Något fel på män och kvinnor som inte kan tända på kinnor eller män, något stor fel i huvudet måste de
ha. Jag skulle då inte sakna dess människor för de har inget att bidra till samhället förutom avskum, avsmak.....bättre om vi avrättade dessa..

2007-06-19 @ 23:36:09
Postat av: Kanf keato

Att kapa kuken löser inte alla problem, då det även finns kvinnor inom den här "branschen", även om det är ovanligare

2007-06-19 @ 23:42:43
URL: http://keato.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback