ICA vs Systembolaget

Måste skriva lite om ICA och deras sätt att hantera kött.
För det första så är olika ICA, oavsätt ägare, företag som vill tjäna pengar.
Hur många företag är det inte som fuskar på olika sätt för att öka vinsten?
Jag tror inte att det här är något som är specifikt för ICA, jag tror nog att det fuskas på olika sätt inom att matvaru-kedjor också.

Sen är det väl någon slags skrämsel propaganda runt ICA just nu.

Jag köper mitt kött på ICA, men jag har aldrig blivit dålig av varken köttfärs, kyckling eller vad det nu är. Så klart köper jag inte kött som inte ser bra ut, men det här fusket kommer inte på verka mitt sätt att handla kött.

Då är det nog snarare så att systembolaget har sämre kvalitet på sina varor, för fy fan vad dålig jag har blivit när jag har fått i mig det jag har handlat på systemet (där har jag inte handlar på flera år däremot).

Sen har ju livsmedelsverket några tips om hur man kan klara sig ifrån det här, om man nu är nervös:

3 enkla tips i matbutiken

1: Titta på färgen. Nymald köttfärs har en fräsch, röd eller rosa nyans.

2: Se efter på etiketten om köttfärsen är packad i butiken eller vid en extern köttcentral. Färs från köttcentraler har med största sannolikhet inte packats om.

3: Lukta på köttfärsen efter att du brutit förpackningen. Är den gammal luktar den illa.
(kanske inte det bästa sättet att kolla i butiken)

Källa: Livsmedelsverket

Kommentarer
Postat av: alex

Hej, vi skriver en artikel om ensamstående pappor, och vill gärna prata med dig och uppmärksamma din blogg. Hör av dig! 08-738 15 18
Mvh Alex, alltombarn.se

2007-12-07 @ 11:26:29
Postat av: Annelie

Är inte heller dte minst arädd för att handla. Man får anta att dom vet vad dom gör.
Ha en underbar fredag!

Postat av: Silasmichelle

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2009-03-18 @ 14:10:07
URL: http://silasmichelle.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback