Tjänar över en miljon på välgörenhet

Att folk som jobbar med välgörenhet tjänar pengar, det förstod jag. Men att dom tjänar som in i helvete med pengar det hade jag ingen aning om.

Christer Zettergren, Röda Korset, 1 086 129 kr
Charlotte Petri Gornitzka, Rädda Barnen, 996 006 kr.
Elisabet Andersson, SOS-barnbyar, 847 000 kr.


(källa:
aftonbladet 2007-12-21)

Det betyder alltså att Christer Zettergren från Röda Korset tjänar över 90.000 i månaden. Jag har ingen aning vad han gör med sina pengar, men vore det inte bra om han avstod från lite lön och skänkte den till välgörenhet i stället.
Det kanske han gör, jag har som sagt ingen aning om vad han gör med pengarna.

Tycker att han kunde sänka sin lön med 30.000 och låta dom pengarna stanna inom Röda Korset direkt i stället. För nog borde han klara av att leva 60.000 i månaden.

Då tycker jag att Dan Sermand, Läkare utan gränser, med sina 347 897 kr (strax under 30.000 i månaden) har en mer normal och vettig lön.

Kommentarer
Postat av: Therese Nilsson

Hej!
Jag arbetar på två tidningar som heter LjusdalsNytt och HudikNytt, det är två nystartade tidningar. Till nästa nummer har jag tänkt mig ha ett uppslag om lokala bloggare. Kontakta gärna mig på min mail så kan vi prata mer!
[email protected]

2008-01-17 @ 11:59:30
Postat av: Konradnikita

Thank you for producing such a down to earth site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback