Knarkare blir aldrig en "vanlig" människa

Jag har levt ett liv på ett annorlunda sätt jämfört med många andra, har helt enkelt supit och knarkat en del i mitt liv. Men har nu varit nykter och drogfri över sex år. Inte en droppe alkohol, inte ens ett bloss på en pipa.

Det sätt att leva har så klart gett mig konsekvenser på många olika sätt, och inte bara för mig utan andra också.

Men det djävligast är att det jag gjorde förut ställer till det för andra nu. Att jag har bettet mig som ett arsle är inget som jag tycker ska drabba andra, inte nu. Men det gör det.

Jag tycker det är lite dumt att jag inte ska få ge blod, för jag har ett "risktagande levnadssätt" som dom på
blodcentralen uttrycker det. Vadå har? Jag sköter mig faktiskt nu, men det har tydligen ingen betydelse för dom. Jag tycker det är surt som fan att jag inte får ge blod fast jag har gjort flera tester (hiv, hepatit m.m) och alla provsvar var negativa, alltså att det inte fanns något som helst spår av det i mig. Frisk med andra ord.

Men det är bara att acceptera det, även om det är surt, men vad har man för val?

Det som gör mig ännu mer förbannad är min flickvän, som jag träffat efter flera år som drogfri, inte heller får ge blod. Bara för att hon är tillsammans med mig. Helt sjukt tycker jag. Förstår inte varför hon inte ska få ge blod.

Om jag hade valt att ljuga eller att inte berätta hela sanningen så att både jag och tjejen fått ge blod. Om hon hade valt att ljuga eller att inte berätta hela sanningen så hade hon fått ge blod.

Nu har jag lärt mig att ärlighet är väldigt viktigt, i alla fall för mig och mitt mående. Men ibland så funderar jag om det ändå är värt att ljuga och vara oärlig för att få ge blod. Mitt blod kan faktiskt rätt liv, OM det hade fått användas. Men jag är tydligen bara en skit knarkare. Och tydligen så är det så att en knarkare blir aldrig en "vanlig" människa.

Så alla ni som inte är en skitig knarkare, ge blod! Det kan faktiskt rädda livet på någon. Är det inte ett billigt sätt att rädda liv på?

image387

Kommentarer
Postat av: Bryggare Per

Hej skitiga knarkare (ironi)
för att du/ni inte får lämna blod behöver inte betyda att du/ni inte kan vara behjälpliga ändå, det finns tusen andra sätt att hjälpa på.
12 steget är väl ett bra exempel?
Ha en fortsatt trevlig dag.

Postat av: Bryggare Per

tack för titten på min sida. ilskan över bilen har lagt sig, trevlig kväll
/Bryggare Per

2008-01-23 @ 00:15:56
URL: http://per231.blogg.se
Postat av: Michelle Mybell

Hej vännen min.

Ville bara säga hej. Hoppas allt är bra med dig. Tänker på dig ibland.

Stor kram från en som kanske ska väcka liv i Michelle Mybell igen ;o)

Kram

2008-01-23 @ 19:00:12
URL: http://mybell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback