Misslyckad kväll?

(skrev det här natten mellan fredag och lördag, men då gick det inte att komma in på bloggen)


Den här kvällen hade jag sett framemot länge, redan innan jag visste att den skulle komma. Alltså jag visste att den här kvällen skulle komma, men jag visste bara inte när. Nu blev det visst lite många visste...

Hur som helst så åt jag gott. Men blev kvällen vad jag hade hoppats på? Nä, inte direkt. Jag hade kanske förstora förhoppningar på kvällen. Det är svårt men saker man har sett framemot, man hoppas på så mycket. Så man blir lite besviken även om det egentligen ha varit väldigt mysigt ikväll. Eller i alla fall roligt. Men vad beror det på att kvällen inte blev vad jag hade hoppats på?

Beror det på mig? Vad gjorde jag som jag inte borde ha gjort? Vad gjorde jag inte som jag borde ha gjort?

Näst kväll som blir så vill jag göra annorlunda. Jag får väl vänta någon vecka eller så på en till kväll. Kanske man får ta någon dag i stället. Just nu så känner jag att det finns mycket som hade blivit bättre om jag hade gjort annorlunda. Jag skulle ha varit gladare och trevligare. Men någonting hände under kvällen, det positiva stämning som jag hade inom om mig försvann. Vart tog den vägen och varför försvann den?

Frågan är bara om jag vågar göra annorlunda nästa gång. Jag önskar att jag gör det, men ibland låter jag bli att göra saker för att inte göra andra besviken. Men istället så blir jag missnöjd över mig själv och min val. Hoppas jag är stark nog nästa gång att våga göra på ett annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback