Skolan

Bilden ?http://www.skola.enkoping.se/kors/skolbibliotek/skolbok.gif? kan inte visas, då den innehåller fel.

Det blir lite si och så med skrivandet i min blogg, varför?

   

Jo helt enkelt för att jag känner att jag inte har den tid jag behöver.

   

Min tid går till skolarbete.

   

Skolan är så rolig, träffa nya människor osv. Men samtidigt så är det tröttsamt. Tröttsamt att läsa böcker om saker som jag inte bryr mig om, eller läsa alldeles för mycket böcker så man till slut inte kommer ihåg vad man har läst.

   

Och sen ha en eller flera lärare som står i klassrummet och säger ?ni gör det för egen skull, inte för min?.

   

Jasså? Skulle inte tro det, flera av dessa dassrullar med bokstäver på läser jag för just betygets skull, inte min egen.

   

Många av dess böcker skulle passa bättre som dasspapper eller som stöd under en bokhylla eller något liknande.


 


Kommentarer
Postat av: Fashi

Hej hopp!
På Fashi har vi nu två stycken "undersökningar", mer eller mindre onödiga, men de som deltar har chans att bli länkade på sidan (Vi har ungefär 200-400 besökare/dag) så var med och delta :)
Kram

Postat av: Annelie

Där håller jag med dig =) En hel del tycker man är ointressant eller helt onödigt.Men all kunskap är väl bra antar jag. Ha det fint!

2007-10-10 @ 14:35:07
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Mårthen

Det är nog både och. Nu när det var tio år sedan jag gick i skolan kan jag konstatera att en del saker jag lärde mig har jag aldrig haft nytta av (liggande stolen, derivator, sveriges flodar mm) medan annat har jag varit väldigt glad att jag lärde mig (samhällskunskap, språk, fysik mm). Man får sålla, helt enkelt.

2007-10-10 @ 21:13:54
URL: http://speglingen.blogspot.com
Postat av: Carina

jag känner också att det lite är både och. mycket man läste i grundskolan är absolut inget man har användning idag. men allt beror ju också på vad man är intresserad av. är teknik intresserad så brinner du ju för det och matte kanske kommer in lite där också. är du språkvetare så är det många såna ämnen.
men ge inte upp - du studerar ju för att komma någon vart i yrkeslivet. se det som en investering i dig själv.

2007-10-12 @ 19:44:44
URL: http://inha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback