Knyt näven och säg...

...va bra (eller något likande)

Det finns en massa band hit och dit, mot cancer, våldtäkter och allt möjligt.

Nu skulle jag vilja starta ett eget band.
Kanf Keato Bandet kanske...

Inte tänker jag starta "Kanf Keato Bandet". Tror inte det finns så många som är intresserade av det i alla fall.

Men det jag vill starta är ett positivt tänkande.

Att vad som än händer så ska man välja att se på det positivt (självklart kommer det vara snudd på omöjligt i vissa situationer).

T.ex. om någon kör ut mitt framför mig och jag måste tvärnita, så ska jag knyta näven och säga "va bra att jag han stanna". Istället för som jag brukar gör, knyta näven och skrika jävla idiot m.m.

Jag tror inte jag kan förändra er andra, men jag kan förändra mig själv.

Samma sak så ska jag varje morgon titta ut genom fönstret och vara glad åt vilket väder det än är.
"va bra att det regnar idag, så får växterna näring" osv.

Det finns en massa exempel som jag ge, men jag tror  ni förstår vad jag menar.

Det här inlägget kommer inte förändra någon, men kanske kan det få dig att få en bättre dag om du startar morgon dagen med att säga "va bra, det är ett sånt väder idag och det är bra för det här..."

Kommentarer
Postat av: The fucking princess

Så bra sagt. Detta är sådana ord som fröken ibland behöver få intryckt i sin lilla hjärna.
Tack för det!
Kram

Postat av: Lisa

Jag är nog rätt bra på att tänka positivt - som du säger, trots att det regnar :)

2007-10-30 @ 11:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback