Mamma eller knarkare

Ibland har jag svårt att förstå vissa val som personer gör.
Just nu sitter jag och tänker på att vissa väljer att knarka istället för att ta hand om sin barn.

Jag förstår inte hur man kan vara så egoistisk att man väljer att knarka istället för att vara mamma, det gäller så klart pappor lika väl som mammor. För mig är det enkelt: antingen knarkar jag eller så är jag pappa.
Jag väljer att vara pappa. Det tycker jag att jag är skyldiga mina barn.

För har man en gång varit nykter och drogfri så har man ett val att börja supa och knarkar igen.

Mina barn har inte samma valmöjlighet. Dom kan inte välja om pappa, eller mamma, ska ta hand om dom eller supa och knarka. Det valet är det bara jag som pappa som kan göra.

Sedan vet jag också att när man väl har tagit den första igen så är det med största sannolikhet kört. Med den första menar jag den första supen eller tar droger igen. Gör man det är det nog kört, då sitter man fast i skit igen.

Men att välja att ta den där första är samtidigt att välja bort sina barn tycker jag.
Man bär själv ansvaret över sina val, men då får man ta konsekvenserna av det också.

Barn kan aldrig välja om deras föräldrar ska supa eller knarka, det är det bara deras föräldrar som kan välja.

Vilket val skulle du göra?

image374 eller  image375

För mig är valet enkelt. Hur jävligt livet än kan vara idag, så är min värsta dag idag bättre än vad mina bästa dagar var dom sista åren i mitt missbruk.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej Keato! (har inte lyckats komma på innebörden av detta än)!!
Jag har sett dig med dina barn, hur bra du är som pappa. Inte många skulle vara så engagerad som du är. Jag vet oxå att du kan ha det kämpigt ibland, du är ju som jag "ensam". Du gör ett otroligt bra jobb med dina små töser. Du är klok och jag vill ge dig en stor eloge för den person du är.

Sköt om er. //Nina

2007-11-27 @ 19:21:57
Postat av: Gunnel

Du kan inte tro vad jag blir många saker när jag läser din blogg:
Stolt
Glad
Rörd
Hoppfull
Stolt igen
Imponerad att du är så klok
Varm inombords
Stolt igen
Massor med kramar från din egen mamma
PS. Och du, dina små flickor har en pappa som dom kan vara mycket glada och nöjda med, du är lika bra som två föräldrar-du vet att vi försöker att stötta så gott vi kan MEN det är du som tar huvudansvaret och det gör du på det allra bästa sätt som någon förälder någonsin gjort. DS

2007-11-27 @ 21:26:39
Postat av: Nette

Det där var VERKLIGEN fint skrivet - du har så rätt - barn har aldrig möjligheten att välja men det har vi vuxna!

Postat av: Sanna

Vi som är ensamstående gör allt vi kan för våra hjärtan...
Sen att vi sett den mörkare delen av livet gör oss så ledsna över att folk väljer bort sina barn mot droger å fylla. Jag är såå jävla stolt över vad DU/VI gör för våra barn! Jag önskar att alla barn hade det så bra som mitt barn har det med mig... Eller som dina barn har det med dig. Du är en kanonpappa å var stolt över det!

hälsn. En till som har det jobbigt ibland!

2007-11-28 @ 12:57:20
Postat av: Lillasyster

Kram på dej, jättebra skrivet! Lillfisarna dina har tur som har dej broder!

Kram Eva

2007-12-01 @ 00:03:08
Postat av: Ulko ☆ Tösens Mamma

Jag hamnade på detta inlägg när jag sökte på "knark" / Bilder på google.. JUST för att skriva de du skrev ang den bilden.



Kan verkligen inte uttrycka mig bättre än det du skrev.

Mycket bra skrivet!!!

2009-10-13 @ 21:46:11
URL: http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Hokamo

Great web site! I love the content, pics and hard work!

2010-02-05 @ 10:35:04
URL: http://hokamo.blog.ca
Postat av: NEWQUTRFHWEU9

NFGUDSNFUGBHW

2010-10-22 @ 11:12:03
URL: http://UWEGHT7WEGHTUINBFDSJ

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback