"Zlatan är inte svensk"

image5
Henke Larsson är svensk.
Men inte Zlatan Ibrahimovic.

Det hävdar sverigedemokraternas talesman för invandringspolitik  Mattias Karlsson.
- Han har ett kroppspråk som jag inte uppfattar som direkt svenskt, säger han till Ekot. (
Expressen)

Ja, det kan jag väl hålla med om , att Zlatan inte är typiskt svensk i sitt sätt att vara.
Men hade han varit typiskt svensk i sitt sätt att vara så hade han (troligen) inte heller blivit den stjärna som han är.

Men även om han nu inte är typisk svensk, så blir jag ändå glad om han är med i laget, om det gör så att laget vinner.

Jag har hoppat och skrikit till andra som har spelat i landslaget också, oavsett hudfärg eller sätt att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback