Regeringen kan hoppa åt helvete!!!

Nu kommer jag bara skriva vad jag tänker, utan att försöka skriva det i några snällare ord.

"Medlemmar i a-kassan ska betala en förhöjd finansierinsavgift på 251 kr i månaden. De som har fått erbetslöshets- eller aktivitetsstöd under månaden befrias från den förhöjda avgiften, om de inte har arbetat eller haft rätt till lön någon del av månaden"

Men det gäller inte studenter. Så jävla sjukt att man ska få förhöjd avgift, men inte få stämpla. Om jag avbryter min utbildning så får jag billigare avgift. Så regerings jävla skit snack om att det ska löna sig att utbilda sig kan dom köra upp någonstans. Var dom kör upp det spelar ingen roll, dom är en hop jävla arslen hela högen.

Hade jag vetat att det skulle bli så här så skulle jag aldrig börjat läsa på högskolan.
Brott lönar sig, men inte att plugga.

Blir så jävla förbannad, hur ska det här sluta, snart kommer hela studielånet gå till avgifter. Vad ska jag leva av?
I sommar kommer jag leva på soc. Jag har inte något jobb som sträcker sig över hela sommaren.
Och bara för att jag tänker göra klart min utbildning så får jag inte heller stämpla.

Så nu får jag leva skatte pengar, i form av soc.
Istället för att jag skulle ha fått stämplat.

Hur fan tänker regeringen, på vilket sätt skulle Svenska staten tjäna på att jag lever på soc?
"det ska löna sig att studera" har man hört många gånger, men när det är ett gäng idioter som styr hur fan ska man då tjäna på att studera.
Vem tjänar på att jag studerar?

image169Inte jag som det verkar, inte någon annan heller då jag kostar staten mer än vad jag ger.

Om regering får sitta kvar vid makten efter nästa val då kan vi vanliga medborgare lika gärna ta kollektivt självmord.
Regeringen tar från dom fattiga och ger till dom rika (sig själva).

Sitter regering kvar efter nästa val som kommer jag sluta vara laglydig och bli kriminell igen.
Spelar roll om man torskar för lite brott, när det är dyrare att leva lagligt.

Jag skulle kunna skriva hela dagen om den här skiten, men jag bara kokar så det är lika bra att sluta skriva innan jag skriver något jag kommer få ångra.



image168

Kommentarer
Postat av: Vicke

Det enda denna regering tänker på är sig själva!! Ha nu en härlig kväll och sköt om dig!
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm

Postat av: lilla n

Håller till fullo med! Har du förresten sett vem han den där Fredrik R är likt? HAHA, den här killen på tecknat... de här tre kompisarna, han som har hög panna! Vet du vem jag menar?

2007-06-12 @ 21:36:30
URL: http://elentari.blogg.se
Postat av: Kanf keato

Jag tror jag vet vilka du menar, men nu ska vi inte tala illa om någon oskyldig tecknad figur.
Även om Reinfeldt verkar ha närmare till seriernas värld än vår verklighet...

2007-06-12 @ 22:20:24
URL: http://keato.blogg.se/
Postat av: Anonym

*skrattar*
mhm...
Jag ser hellre på den tecknade serien än ett stort blått M på tv´n! Cartoon för hela slanten =)

2007-06-12 @ 22:31:54
URL: http://elentari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback