Torsk på test

Jag är rätt torsk på tester som säger vem man "är" och liknande.

Det här testet hittade jag hos
Carinas blandning

Testa din etiska intelligens: Svara ja eller nej på följande påståenden, räkna ihop ja-svaren och läs analysen nedan:

1. Jag blir förbannad när folk står still till vänster i rulltrappor. Idioter!
2. Har jag fått sittplats i bussen ser jag till att försjunka i en bok eller tidning, så ser jag inte om det kommer någon gamling eller gravid.
3. Jag har nummerpresentatör för att undvika samtal från dryga personer.
4. Jag blir på dåligt humör när en kollega lyckas på jobbet. Det skulle ha varit jag!
5. Jag tar hellre tio trappor i stället för att dela hiss med grannen.
6. Folk ska väl skita i om jag pratar i mobil i tunnelbanan. Det är min rättighet.
7. Jag undviker att hålla upp dörrar. Jag har väl inte betalt för att vara portier?
8. Om jag har bråttom så är det helt okej att tränga sig in i tunnelbanan. Vem vet när den får för sig att åka?
9. Jag irriterar mig på folk som ska hälsa jämt, fast jag knappt känner dem. När de passerar tittar jag bort.
10. Jag tycker att det är andras sak att be om ursäkt. Det är ju oftast de som är i vägen.
11. Folk behöver en utskällning ibland. Jag tar gärna på mig att göra den.
12. Mitt är mitt och ditt är ofta mitt. Generös, det får väl jultomten vara.

0-3 ja:
Grattis! Du lyckas redan undvika att reta upp dig i onödan och har förmodligen en ganska avslappnad inställning till andras tillkortakommanden. Du inser nog också att du själv har lika många fel och brister som andra. Men även du kan öva på att vara mer generös mot andra. När pratade du med en okänd senast? Vet du vad dina grannar heter i förnamn? Köper du majblommor med ett leende?

4-7 ja:
Du är som folk är mest. Visst, andra är dryga ibland, men du vinner inget på att hänga upp dig på det. Prova att visa mer tålamod. Bromsa de negativa tankarna och se att det är du som tjänar mest på att byta attityd. Vissa kommer alltid att gå långsamt och fatta fel. Var i stället glad att du inte är en av dem.

8-12 ja:
Ojojoj, här finns mycket att jobba med, så du kommer att se stora resultat. Fundera över varför du är så arg jämt. Kanske behöver du mer tid för dig själv? Boka av en del i kalendern och ta en fika i lugn och ro. Titta på folk och försök leva dig in i deras värld. Åldringen var kanske snabbast på 100 meter för 70 år sedan, barnet kanske precis har lärt sig hoppa på ett ben. Hur länge sedan var det du hoppade på ett ben, förresten?

Fotnot: Testet är helt ovetenskapligt och ska absolut inte tas på fullt allvar. Men får du en tankeställare är det en bonus. Om inte annat har du förlorat lite dötid genom att göra testet.

Själv fick jag ett ja, dom flesta dagarna är jag rätt snäll. Men självklart kan även jag ha dagar då jag tycker dom flesta är idioter. Även om det är ovanligt, så händer det.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hihi jag fick 3 ja :)

Postat av: Carina

Kul att du gjorde testet och att du länka inlägget! :) själv fick jag 3 st JA när jag gjorde testet, så jag klara mig också inom första kategorin. :)

2007-07-08 @ 11:35:03
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Anonym

Fortsätter på tidigare...
Så, då bor vi mittemot varandra då =)

2007-07-08 @ 12:53:37
URL: http://elentari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback