Glömmer kameran...

Varför glömmer jag kameran hela tiden?
Blir så le på mig själv.
Ska försöka skärpa mig.

Vad har jag gjort idag förutom att glömma kameran?
Jag har skruvat på bilar, gick rätt bra tills jag saknade ett verktyg.
Självklart var det som saknades det som jag inte klarade mig utan.
Tröttsamt...

Annars har jag varit hos mina föräldrar, faderskapet hade sågat ner nå träd.
Det låg kvist och så på gräsmattan, så det tog jag och fixade bort.
Blev drygt 10 vänder med skottkärran. Gjorde det när mina föräldrar var i stan.
Alltid kul att göra något spontant som också blir uppskattat.

Sen har det regnat lite idag med. Härligt, jag har saknat regnet.
Men nu kom jag på nackdelen med regn, det kommer svamp.

Så i höst när man ska ut på sin dagliga kantarell-plock får man igen vad man har önskat sig.
Det tar någon timme att plocka 20 - 30 liter kantareller.
Men sen kommer rensningen, fy vad tråkigt...

image224

En liten del av någon timmes svamp-plock...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart gott med kantareller..mums!
Jo, jag vet ju att du bor där nere. Har du inte varit hemma på hela dagen?

Postat av: Anonym

Ja, då förstår jag att du missat vår loppispremiär
:P
Men det går fler tåg...

2007-07-10 @ 22:25:35
URL: http://elentari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback