Gamla skador

Vad skadad jag är i vissa situationer. Inte fysiskt, men ändå.

Idag blev jag bjuden på mat, en som köpte och bjöd mig.
För personen ifråga var det inga problem att bjuda mig.
Problemen ligger hos mig.

Problem att bli bjuden på något? Tack och ta emot kanske ni tycker.
Men för mig blir det svårt att bara tacka och ta emot, av flera olika anledningar.
Dom två största anledningar är:
  1. Jag känner att jag står i skuld
  2. Jag vågar inte lita på att personen ifråga inte har någon baktanke när h*n bjuder mig på något
Känslan av att stå i skuld till någon är jobbig. Varje gång jag träffar personen kommer jag känna denna skuld tills jag har bjudit tillbaka.

Att personen har en baktanke med det h*n gör är kanske inte så troligt, men ändå så kan inte jag släppa tanken att det är så.
image235
Jag vet att det här låter löjligt för många, men för mig är det en jobbig sanning som jag måste träna bort. Idag fick jag chansen att träna, och jag tog den. Den bar emot att göra det.

Var så nära att dra hem och äta istället.

Ja, man är en "kyckling" ibland...




Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag förstår hur du känner, tror jag. För jag tycker verkligen inte heller om att bli bjuden..ja om det inte är av sambon då förstås..hahah det är ju alltid han som har plånboken=)
Men jag kan inte heller rikigt förklara det. Jag bjuder gärna själv..med glädje, men som sagt har svårt att ta emot.
Ha en fin kväll!

Postat av: Kuyferd

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2010-09-08 @ 12:57:17
URL: http://kuyferd.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback