Jag får kickar av början...

Jag får kickar av det som är nytt och spännande.
Fast inget är nytt och spännande i längden, utan spänningen och nyhetens behag avtar med tid.

Vilket gör att jag gärna rusar in i nya saker, men efter tag finns det ingen utmaning kvar.
Inget hinder kvar att besegra och då blir jag uttråkad (likgiltig) och då drar jag.

Så är det med det mesta jag tar mig för, det är roligt i början sen avtar kicken.
Då vill jag ha något nytt, något annat att jobba med eller sträva efter.

Hur gör man för att bryta detta beteende?
Hur gör man för att stå ut när det blir vardag?


Kommentarer
Postat av: lilla n

Jag känner igen mig i det du skriver.
Hitta en balans i det och se det som en utmaning av att se vad som kommer efter det att du INTE "går vidare"! =)

Tack för titten på min blogg!

Postat av: Christiannatalie

Brilliant site. Cheers.

2009-07-02 @ 13:39:41
URL: http://christiannatalie.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback