"Vit" jul - varför då?

Det pratas mycket om att man ska ha en vit (nykter) jul.
Jag funderar på varför?

Varför ska man inte kunna ta sig en snaps till maten, om man nu inte har alkoholproblem. Jag antar att mina föräldrar har druckit alkohol på julafton när jag var liten. Är det ett problem? Nej, för dom kan dricka socialt, alltså dom kan hantera spriten.

"Julen är till för barnen" säger rätt många. Men dom vuxna som gillar julen då?
Får man inte gilla julen som vuxen? Jag tycker att man får gilla julen oavsett hur gammal man är. Julmat, julgran, tomtar, julklappar och allt vad folk nu väljer att ha är väl bara mysigt.

Sedans finns det massa människor som har ett helvete runt julen av olika anledningar. Många gånger beror det på alkohol, med trots allt så kan dom flesta hantera alkoholen.

Eller är det så illa att vi har över 4.5 miljoner människor i Sverige som inte kan handskas med alkohol?

Självklart ska man tänka på andra under julen, men det tycker jag man ska göra under årets andra dagar också, inte enbart under julen. Så alla ni som vill ta en julsnaps eller två gör det, och njut. Men supa kan ni göra när ni är barnlediga.
Det är skillnad på att ta någon snaps och att supa...

Kommentarer
Postat av: Anonym

dock inte MITT inlägg - som just handlar om alla "vill ha och måste ha " i denna värld.
Artikeln var bara en referens.

Postat av: The fucking princess

Kanf Keato... bra skrivet. Håller helt med dig.

2007-12-29 @ 16:20:51
URL: http://thefuckingprincess.blogg.se
Postat av: Kogosamo

I found all information to be intriguing and motivational. It was meant for me to find this website without even having any intention of looking for subjects in this area.

2010-09-27 @ 09:28:31
URL: http://kogosamo.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback