Drömmar och fantasier

image63 Jag har mina drömmar och fantasier, om framtiden, men vem har inte det?

Det sämsta med mig, just nu, är att jag inte ens försöker förverkliga vissa av mina drömmar och fantasier. Fast jag tror det grundar sig i mina tidigare erfarenheter. Dessa erfarenheter gör att jag i vissa lägen inte tror på mig själv.

Undrar hur man gör för att få samma tro på sig själv i alla situationer. för i vissa lägen så tror jag stenhårt på mig själv. Jag menar i vissa lägen så ger jag mig inte ens chansen att försöka. Jag har redan på förhand gett mig platsen som förlorare. Så istället för att känna ett eventuellt nederlag, så ger jag fan i det.

Vist, det är fegt, men bekvämt. För jag tänker lite så här "jaja, det där skulle jag vilja ha, men jag har ändå ingen chans, så det är lika bra ett inte ens försöka".

Tänk om man hade samma känsla av att aldrig ge upp, som grodan på bilden,, tänk vad mycket man skulle kunna vinna då...

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Så sant som det var sagt!!

Postat av: Caspertiril

good job please keep on the good work

2009-03-23 @ 08:34:20
URL: http://caspertiril.myblog.es
Postat av: Caspertiril

good job please keep on the good work

2009-03-26 @ 12:32:41
URL: http://caspertiril.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback